نورپردازی دکوراتیو یا تزئینی

نورپردازی دکوراتیو یا تزئینی

 

نورپردازی تزئینی  چهارمین لایه نورپردازی داخلی است و به زبان ساده مانند جواهرات خانه است و به درخشش فضای شما کمک می‌کند. دکوراسیون فضای خانه، همیشه انعکاسی از صاحب آن در نظر گرفته شده است. این به این معنی است که سلیقه، شخصیت و رفاه مالک را نشان می‌دهد.

زمانی نورپردازی تزئینی تنها به مهمانی‌های جشن، رویدادها یا مناسبت‌های واقعا خاص محدود می‌شد. اما امروزه صاحبان خانه‌ها می‌خواهند فضای زندگی‌شان نشان‌دهنده سبک و سلیقه‌شان باشد.

تغییر تمرکز برخی از طراحان محبوب به سمت نورپردازی تزئینی، کاربرد آنها را در خانه‌ها، مغازه‌ها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها و... ساده‌تر کرده است. اریکا ریتمن، امی استورم، لیزا آبلن، آنیسا زاجاک، کریستینا لین، لی جانسون و آن سیج از جمله طراحان مشهوری هستند که دوست دارند نورهای تزئینی را برای ایجاد یک محیط عالی تجربه کنند.

نحوه و زمان استفاده از نورپردازی تزئینی

نورپردازی تزئینی یا تاکیدی اغلب زمانی استفاده می‌شود که یک ویژگی معماری خاص یا یک عنصر طراحی باید برجسته شود. این با نورپردازی کار متفاوت است و نقش آن عمدتاً زیبایی است. می‌توان از آن به عنوان نورپردازی خلق و خو نیز استفاده کرد و بسته به سبک، فضا، عملکرد آن و بسیاری از جزئیات دیگر، می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

انواع چراغ‌های تزئینی

سبک‌ها، الگوها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی از چراغ‌ها برای ارائه محیط، وظیفه و نورپردازی مناسب برای اتاق شما وجود دارد. برخی از بهترین انواع چراغ‌ها عبارتند از:

·      لوسترها

·      چراغ‌های سقفی

·      لامپ‌های کف

·      چراغ‌های رومیزی

·      چراغ‌های دیوارکوب

·      چراغ‌های مسیر

·      چراغ‌های توکار

·      چراغ‌های ریلی

·      چراغ‌های قابل حمل

 

لوستر

لوسترها برای تزیین هر فضایی ضروری هستند. به طور سنتی، از لوسترها فقط به عنوان چراغ‌های تزئینی برای اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری استفاده می‌شد. اما، اکنون، آنها در طرح‌های مختلف مینیمالیست و استادانه برای آشپزخانه، اتاق خواب، سالن و حتی حمام ارائه می‌شوند.


چراغ‌های سقفی

آنها عمدتاً به عنوان راه حل‌های روشنایی کار با استعداد زیبایی شناسی استفاده می‌شوند. چراغ‌های سقفی یا آویز نسبت به سایر گزینه‌های نورپردازی، بسیار محبوب‌تر هستند. از آنها می‌توان در هر جایی از آشپزخانه گرفته تا میزهای مطالعه و بازی استفاده کرد.

 

لامپ‌های کف

لامپ‌های کف برای فضاهای بزرگتر عالی هستند و به افزایش طول عمودی به فضا کمک می‌کنند. چراغ کف در کنار مبل اتاق نشیمن، یک راه‌حل عالی برای ایجاد فضایی راحت و جذاب است. همچنین استفاده از لامپ‌های کف در کنار میز کنسول در ورودی یا راهرو باعث می‌شود ورودی برای مهمانانتان، گرمتر و جذاب‌تر نمایش داده شود.

 

چراغ‌های رومیزی

چراغ‌های رومیزی در همه شکل‌ها و اندازه‌ها موجود هستند و همراه چراغ‌های سقفی به عنوان چراغ‌های تزئینی برای نشیمن و اتاق خواب استفاده می‌شوند.

 

چراغ‌های دیواری

چراغ‌های دیواری یا دیوارکوب‌ها برای افزودن کمی درخشندگی به قسمت‌های کوچک اتاق عالی هستند. این چراغ‌ها حس بی نظیری از پیچیدگی و ظرافت را به طراحی‌های داخلی می‌بخشند و مکمل‌های عالی برای لوسترها و چراغ‌های دیگر هستند.

 

چراغ‌های تزئینی مسیر

بهترین نورپردازی‌های مسیر آنهایی هستند که وسایل کوچکتر دارند. در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی در این چراغ‌ها بوده‌ایم. آنها نور محیطی، وظیفه‌ای و تاکیدی را ارائه می‌دهند. همچنین انعطاف‌پذیری آنها به شما امکان می‌دهد چراغ‌ها را در هر جهتی در طول مسیر، بچرخانید و حرکت دهید .

 

چراغ‌های توکار

اگر چراغی ساده و ظریف می‌خواهید، چراغ‌های سقفی فرو رفته در اتاق خواب را امتحان کنید. نقطه قوت اصلی آنها این است که سقف های کم ارتفاع را بلندتر نشان می‌دهند. آنها همچنین فوق‌العاده همه کاره هستند و می‌توانید تقریباً با هر سبکی از آنها استفاده کنید.

معمولاً چراغ‌های فرورفته در ترکیب با انواع دیگر وسایل مانند چراغ‌های کف، چراغ‌های رومیزی یا دیوارکوب استفاده می‌شوند

 

چراغ‌های ریلی

انتخابی عالی برای هر محیطی با سقف کم یا متوسط ​​که در آن شما می‌خواهید روشنایی محیطی و وظیفه‌ای قابل تنظیم را داشته باشید. در حوزه تجاری، این سبک‌ها انتخاب ارجح برای گالری‌های هنری، محیط‌های خرده‌فروشی و کافه‌ها هستند.

 

چراغ‌های قابل حمل

 این چراغ‌ها نور محیطی، وظیفه‌ای و برجسته را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، آنها همچنین به شما انعطاف‌پذیری می‌دهند تا نور تزئینی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنید. این چراغ‌ها شامل چراغ‌های زمینی، چراغ‌های رومیزی ، مشعل‌ها (چراغ‌های کفی با عنصر نور بالا) ، چراغ‌های گیره‌ای و غیره می‌شوند.

 

چگونه چراغ‌های تزئینی مناسب را انتخاب کنم؟

چراغ‌های تزئینی کمک زیادی به ایجاد اتاقی دنج‌تر و خانگی‌تر می‌کنند و در عین حال شخصیت شما را نشان می‌دهند. به همین دلیل هنگام انتخاب چراغ‌های تزئینی، مهم است که این نکات را در نظر بگیرید:

1.   سلیقه فردی

2.   میزان فضای موجود

3.   رنگ خانه

4.   سبک مبلمان خانه

5.   میزان بودجه در نظر گرفته شده

6.   و اینکه آیا می‌خواهید از آنها در داخل یا خارج از خانه استفاده کنید.

 

کدام لامپ‌ها برای نورپردازی دکوراتیو مناسبند؟

لامپ‌های  LEDامروزه بسیار محبوب هستند زیرا نور زیادی ایجاد کرده، اما انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند و عمر طولانی‌تری نیز دارند. برخلاف لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت، ال‌ای‌دی‌ها الکتریسیته را بین نیمه‌هادی‌ها به جای رشته‌ای عبور می‌دهند. در نتیجه گرمای کمتری تولید می‌شود و انرژی بیشتری صرف ایجاد نور می‌شود. ال ای دی‌ها 90 درصد انرژی را به تولید نور اختصاص می‌دهند و تنها 10 درصد آن را به عنوان گرما از دست می‌دهند. آنها همچنین نسبت به سایر لامپ‌ها سازگارتر با محیط زیست هستند و پتانسیل گرمایش جهانی و تقاضای انرژی تجمعی کمتری حتی نسبت به CFLها دارند.LED ها طول عمر بالایی دارند (تخمین زده شده 50000 ساعت) زیرا حرارت کمتری ایجاد می‌شود و رشته‌ای برای سوختن وجود ندارد.


عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved