نورپردازی خلاقانه با استریپ‌لایت

نورپردازی خلاقانه با استریپ‌لایت


درسال‌های اخیر، باتوجه به مزیت‌های زیادی که تجهیزات روشنایی‌ LED دارند، بطور گسترده‌ای در بازار عرضه شده‌اند و از آن‌ها استقبال شده‌است. اما این نوع تجهیزات، از تنوع زیادی برخوردارند و هرکدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. بنابراین شناخت ویژگی‌های این محصولاتLED به ما در انتخاب نوع درست تجهیزات روشنایی مورد نیازمان کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی استریپ لایتLED می‌رویم.



استریپ لایت ال‌ای‌دی «بلان» چیست؟



استریپ‌لایت یا ریسه نواری، یک برد مداری انعطاف‌پذیر است که ال‌ای‌دی‌ها در فواصل منظم بر روی آن نصب شده‌اند. پشت این ریسه‌نواری، پوسته چسبانی وجود دارد که باعث می‌شود، استریپ‌لایت تقریبا در همه‌جا قابل استفاده باشد. به کمک استریپ‌لایت می‌توانیم نورپردازی چندوجهی و بکری را در محیط ایجاد کنیم.



استریپ‌لایتLED شامل چندین ویژگی مثبت است، ازجمله:



• انعطاف‌پذیری: ریسه‌ نواریLED انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی خم می‌شود. بنابراین باتوجه به این ویژگی، از استریپ‌لایت برای نورپردازی در محیط‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و می‌توانیم آن را به اشکال مختلف و خلاقانه نصب کرده و نورپردازی خاصی را در محیط ایجاد کنیم.



• امکان برش به طول دلخواه: نوار این چراغ را می‌توانیم مطابق با متراژ مورد نیاز از محل های مشخص شده برش داده و بدون ایجاد اختلال در استریپ‌لایت، از آن استفاده کنیم.



• طیف رنگی متفاوت: این ریسه‌های نواری ال‌ای‌دی در رنگ‌های مختلف مانند سفید ، قرمز ، سبز ، زرد و آبی تولید می‌شوند و بنابراین به کمک استریپ‌لایت، دست ما در انتخاب رنگ دلخواه برای نورپردازی باز است.



• تنظیم نور: استریپ‌لایت نیز همانند سایر چراغ‌های ال‌ای‌دی که توسط گروه «بلان» تولید شده‌‌اند، قابلیت اتصال به دیمر را دارد و به این ترتیب می‌توان نور آن را درصورت نیاز کم یا زیاد کرد.



• ضخامت کم: ریسه نواریLED ضخامت کمی دارد و به همین دلیل برای نورپردازی مکان هایی که فضای کمی برای نصب چراغ دارند مناسب می باشد.



• مصرف‌کم انرژی: همانند سایر محصولات LED، استریپ‌لایت بلان نیز مصرف انرژی پایینی دارد و در کنارآن نور باکیفیت و سالمی تولید می‌کند.


علاوه براین موارد، ریسه نواری ال‌ای‌دی با محیط زیست سازگار است و طول عمر بالایی دارد. تمام محصولات ال‌ای‌دی تولید شده توسط شرکت تجهیزات روشنایی«بلان» ازجمله استریپ‌لایت توسط متخصصین فرانسوی طراحی، نمونه سازی و توانایی سنجی شده‌اند.



از استریپ‌لایت بلان در کجا می‌توانیم استفاده کنیم؟



به دلیل محدودیتی که سایر چراغ‌ها در انعطاف پذیری دارند، نمی‌توانیم با آن‌ها نورپردازی‌های خلاقانه و خاص ایجاد کنیم. اما استریپ‌لایت «بلان» به دلیل ویژگی منعطف بودن، به ما امکان پیاده سازی طرح‌های نورپردازی متنوع و جذاب را می‌دهد.


از ریسه نواریLED هم برای نورپردازی محیط‌های داخلی و هم خارجی می‌توانیم استفاده کنیم. بهتر است این تجهیزات روشنایی به عنوان نور مکمل در کنار سایر منابع اصلی تامین‌کننده نور، مورداستفاده قرار بگیرند. از استریپ‌لایت میتوان برای نورپردازی مخفی در سقف استفاده کرد. علاوه براین نوع مقاوم به آب این چراغ را می‌توان برای نورپردازی مکان هایی از جمله نما ساختمان، محیط استخر، حمام و... بکار برد.


همچنین برای نورپردازی محیط‌هایی همچون استودیوها نیز امروزه از استریپ‌لایت استفاده می‌شود.


برای روشنایی محیط‌های بیرونی مانند راه پله‌ها، نمای بیرونی ساختمان و برج‌ها، فضاسازی باغ و... نیز می‌توانیم استریپ‌لایت «بلان» را بکار ببریم.


بااستفاده از ریسه نواری بلان محیط‌هایی همچون لابی هتل‌ها، دکوراسیون مغازه‌ها، نمایشگاه‌ و رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری می‌توانیم نورپردازی خاصی را ایجاد کنیم که باعث جلب توجه مشتریان می‌شود.



عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved