روش‌های مدرن برای روشنایی پارکینگ‌های مدرن

روش‌های مدرن برای روشنایی پارکینگ‌های مدرن


به دلیل کمبود فضا در مناطق شهری، پارکینگ‌ها به طور فزاینده‌ای در داخل خود ساختمان‌ها ایجاد می‌شوند. یک پارکینگ سرپوشیده باید با الزامات و خواسته‌های زیادی در مورد دسترسی، ظرفیت، ایمنی، امکانات و غیره مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، چراغ‌ها در پارکینگ‌های سرپوشیده معمولاً روز و شب روشن هستند.


با این تفاسیر برای کاهش هزینه‌ها و اطمینان از عمر مفید لامپ‌ها باید چه کاری انجام داد؟



اهداف سیستم‌های روشنایی پارکینگ


به طور خلاصه، روشنایی مناسب در پارکینگ‌ها باید کارآمد، اقتصادی و طولانی مدت باشد. این ویژگی‌ها به ما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهیم و در عین حال دید و ایمنی را افزایش دهیم. چراغ‌های LED، راه‌حل ایده‌آلی را برای این نیازها فراهم کرده است.



مزایای چراغ‌های LED برای پارکینگ



• عملکرد بیشتر با انرژی کمتر


بسیاری از پارکینگ‌ها باید 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته و 365 روز سال، روشن باشند. جایگزینی سبک سنتی روشنایی با چراغ‌های با وات کمتر و لومن امروزی می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی برای مدیران املاک شود. چراغ‌های پارکینگ LED بلان با کارآیی فوق‌العاده بالا یکی از راه‌های دستیابی به این اهداف است.



• ایمنی و امنیت


نور باعث ایجاد اعتماد و امنیت می‌شود، به خصوص زمانی که افراد در شب به تنهایی به سمت وسیله نقلیه خود می‌روند. همچنین دوربین‌های مداربسته تنها زمانی معنا پیدا می‌کنند که نور، برای شناسایی فوری فعالیت‌های مشکوک کافی باشد.



• بهینه‌سازی مصرف انرژی


امروزه تمرکز بر بهره‌وری انرژی در نورپردازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به ویژه برای شرکت‌های صنعتی با شیفت‌های کاری؛ جایی که به روشنایی موثر در 24 ساعت شبانه‌روز نیاز است. در اینجا، شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به راه‌حل‌های روشنایی LED هوشمند روی می‌آورند.



• بهبود ظاهر پارکینگ


همانطور که روشنایی، مزایایی در ایمنی عابران خواهد داشت، می‌تواند شامل پیشرفت در طراحی، وضعیت حرفه‌ای و جذابیت یک تجارت نیز باشد. پارکینگ‌هایی که دارای نور مناسب هستند برای کاربران جذاب‌تر به نظر می‌رسند، در حالی که پارکینگ‌های با نور نامناسب می‌توانند ناامن و دارای مدیریت ضعیف تلقی شوند. همچنین یک سیستم نورپردازی خوب، ترکیبی از طراحی کاربردی و استفاده استراتژیک از نورها و رنگ‌ها است و از نور منعکس شده بر روی دیوارها، ستون‌ها، کف‌ها و سقف‌ها برای ایجاد یک اثر نوری زیبا استفاده می‌کند.



• بهبود دید


روشنایی خوب پارکینگ به رانندگان این امکان را می‌دهد که هنگام رانندگی، موانع و عابران پیاده را به وضوح ببینند و عابران پیاده، خودروهای روبرو را از فاصله ایمن تشخیص دهند و خودروی خود را در میان خودروهای دیگر شناسایی کنند. حداکثر دید، خطر تصادفات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و ایمنی را بهبود می‌بخشد.



• حفاظت از کسب و کار شما


اگر کسب و کار شما دارای یک پارکینگ با روشنایی نامناسب است، احتمالاً توجه ناخواسته سارقانی را که به دنبال دور ماندن از دید هستند، جلب می‌کند. توصیه می‌شود برای اطمینان از بالاترین سطح امنیت و جلوگیری از خطرات، سیستم‌های امنیتی یا دوربین‌ها را در کنار نور پارکینگ نصب کنید. روشنایی پارکینگ عاملی است که به کاهش خطر فعالیت‌های مجرمانه کمک می‌کند.



• قابلیت کنترل نور


مزیت اصلی روشنایی LED قابلیت کنترل نور است. نصب حسگرهای تشخیص حرکت در فضاهای پارکینگ نیز یک راه هوشمند برای بهینه‌سازی بهره‌وری نور است. یک چراغ LED مجهز به سنسور حرکت، حرکت وسایل نقلیه یا افراد را در شعاع مشخصی تشخیص می‌دهد و یک سیگنال فوری برای روشن شدن چراغ می‌فرستد. بر اساس عملکرد این سنسورها، پس از یک دوره زمانی مشخص که هیچ حرکتی تشخیص داده نشود، سنسور سیگنال دیگری را برای خاموش شدن به چراغ می‌فرستد.



• کیفیت چراغ‌ها


کیفیت چراغ‌های مورد استفاده در پارکینگ‌ها با توجه به اندازه فضای پارکینگ، هدف استفاده و میزان اشغال آن تعیین می‌شود. به عنوان مثال، فضای پارکینگ یک ساختمان که دارای یک بانک یا بیمارستان است ممکن است به نور بیشتری نیاز داشته باشد. در چنین مکان‌هایی، لامپ‌های LED با دمای بالاتر، بهترین هستند.



• کارایی چراغ‌ها


چراغ های ال‌ای‌دی، شیوه روشن شدن مراکز تجاری، مؤسسات آموزشی، مجتمع‌های مسکونی و مراکز اجتماعی را در سراسر جهان متحول کرده است. جهان در حال حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است و با گذشت زمان نیاز به چراغ‌هایی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند افزایش می‌یابد. چراغ‌های ال‌ای‌دی بلان کاملاً با طرح‌های بزرگ‌تر مطابقت دارند.


چراغ‌های ال‌ای‌دی پارکینگ با طراحی منحصر به فردشان که می‌توانند ساعت‌ها بدون گرم شدن بیش از حد یا ایجاد خطر سوختگی کار کنند، آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای پارکینگ‌های شلوغی تبدیل می‌کند که در طول روز ترافیک سنگینی را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، آنها نسبت به چراغ‌های قدیمی پارکینگ انرژی کمتری مصرف می‌کنند و در طول زمان باعث صرفه‌جویی در هزینه و انرژی کسب و کار می‌شوند. به طور کلی، روشنایی LED یک انتخاب عالی برای هر کسب و کاری است که به دنبال بهبود ایمنی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی پارکینگ‌های خود هستند.


عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved