هر چیزی که درباره ترندهای نورپردازی 2023 باید بدانید

هر چیزی که درباره ترندهای نورپردازی 2023 باید بدانید


نورپردازی در محیط خانه، یکی از جنبه‌های مهم از طراحی داخلی است که می‌تواند چیدمان خانه شما را متحول کند. به همین جهت هم هر ساله در کنار ترندهای چیدمان و طراحی خانه، مدل طراحی نور نیز با ترندهای جدیدی همراه می‌شود. در این مقاله به اصول نورپردازی خانه و جدیدترین ترندهای سال پرداخته‌ایم.

 

در نورپردازی خانه، هنگام بررسی انتخاب‌های نوری خود، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، هدف از طراحی فضا است. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک باشگاه کوچک ورزشی در گوشه‌ای از منزل هستید، نور روشن و فضای باز برای ارتقای انرژی و انگیزه نیاز دارید. اگر در حال بروزرسانی اتاق نشیمن هستید، ممکن است محیطی دنج‌تر و گرم‌تر بخواهید. انواع مختلفی از قوانین و انتخاب‌های نورپردازی وجود دارد و به همین دلیل هم انتخاب میزان و نوع نور هر محیط کار دشواری است.

فراتر از انواع بسیاری از وسایلی که می‌توانید برای طراحی داخلی خانه انتخاب کنید و میزان نوردهی طبیعی که در فضای خانه خواهید داشت، نوع لامپ‌ها و حتی رنگ و شدت نور آن‌ها نیز اهمیت دارد. نور سفید روشن، انرژی و بیداری را تقویت می‌کند و گفته می‌شود که احساسات را تشدید می‌کند. نور زرد با افزایش بهره‌وری همراه با کمی گرما همراه است. نور آبی، آرام‌بخش است اما از نظر ذهنی محرک است و نور سبز می‌تواند تسکین‌دهنده یا شفابخش باشد.

با توجه به این که روشنایی، یک عنصر حیاتی برای طراحی فضای خانه است، فهرستی از بهترین ترندهای نورپردازی در کنار طراحی داخلی منازل را که تاکنون در سال 2023 ارائه شده است جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

چه موادی در ترند نورپردازی در سال 2023 غالب هستند؟

مد روز 2023 مواد طبیعی را ترویج می‌کند. این بر زیبایی طبیعت و اهمیت رویکرد اکولوژیکی و پایدار تأکید دارد. از این نظر، اگر قصد دارید نورپردازی خود را تغییر دهید، در کنار نورپردازی جدید، موادی مانند چوب، بامبو، کاغذ یا الیاف طبیعی را انتخاب کنید. در عین حال، طراحان توصیه می‌کنند که روی فلز نیز فکر کنید که به شما کمک می‌کند یک جلوه صنعتی بسیار ارزشمند ایجاد کنید.

ترندهای نورپردازی جدید دراماتیک

اشکال غیرمعمول، رنگ‌های جسورانه و مواد شگفت‌انگیز و جدید همگی می‌توانند به این فضای اغلب نادیده گرفته شده شخصیت ببخشند. فقط مطمئن شوید که محیط اطراف را با دکور بیش از حد شلوغ پر نکنید. چند قطعه خوب گزینش شده، بسیار تاثیرگذارتر از دوجین اکسسوار شلوغ و بی‌ربط به هم خواهند بود.

نورپردازی مخفی

در طول این سال‌ها، ما شاهد افزایش وسایل روشنایی مخفی در سراسر منازل بوده‌ایم. از نورپردازی زیر کابینت در آشپزخانه گرفته تا نورپردازی توکار در سقف. با نورپردازی مخفی، تمرکز بر روی خود نور است تا لامپ و به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های معماری خاص را برجسته کنید یا حسی از جریان و حرکت در یک فضا ایجاد کنید.

طراحی شجاعانه با اتصالات بلک لایت

در سال 2023 شاهد روندی برای یراق آلات مسی و برنجی هستیم، سال 2023 زمان استقبال از روکش‌های مشکی مات است. این در واقع روندی است که با طرح‌های داخلی کلاسیک و همچنین ظاهر مدرن و صنعتی مناسب است.

روکش‌های مشکی مات امروزه در صنعت روشنایی بسیار رایج هستند. آنها جایگزین برنز شده‌اند، زیرا رنگ مشکی حس مدرن‌تری به فضا می‌دهد.

لامپ‌های داخلی مینیمالیستی

یکی از ترندها، استفاده از لامپ‌های داخلی مینیمالیستی بر روی دیوارهای حمام است. این روش در کنار ایجاد فضایی آرام، باعث صرفه‌جویی در فضا نیز می‌شود. همین امر در مورد استفاده از چراغ‌های نواری LED نیز صدق می‌کند. آنها برای برجسته کردن ویژگی‌های خاص در حمام، مانند یک آینه زیبا یا یک قطعه هنری عالی هستند.

 

همچنین نکته‌هایی برای انتخاب منابع روشنایی وجود دارد که می‌توانید در نظر داشته باشید:

ترند نورپردازی در اتاق خواب

• چراغ‌های سقفی دارای اشکال هندسی ساده اما چشم نواز

• چراغ‌های دیواری پارچه‌ای با بافت نرم برای جلوه‌ای راحت

• چراغ خواب با اشکال و طراحی ارگانیک

نورپردازی اتاق نشیمن

• یک چراغ سقفی یا یک لوستر با پتانسیل تزئینی بالا برای ایجاد جلوه‌ای خیره کننده

• یک چراغ کف برنجی برای زیباتر کردن محیط با افزودن عناصر جدید مد روز

ترندها در وسایل و روشنایی حمام

• چراغ‌های LED روی آینه‌ها برای بزرگنمایی بصری حمام کوچک.

• دیوارکوب‌های برنجی برای اضافه کردن یک نقطه جدید مورد علاقه.

• لامپ‌های سبک صنعتی برای تکمیل دکوراسیون معاصر

نورپردازی آشپزخانه

اگر بتوانید روی نور طبیعی آشپزخانه خود حساب کنید، فوق‌العاده است. اما اگر نه، یا نوری که وارد می‌شود کافی نباشد، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که بسته به هدف و زمان روز، نور کافی را به فضای مورد نظر شما ارائه دهد. زیرا حتی اگر پنجره‌ای به بزرگی یک قلعه داشته باشید، در زمستان ساعت هفت صبح هنوز شب است و بعید است که از ساعت شش عصر شروع به تهیه شام ​​کنید!

قبل از شروع به خرید لامپ و پوشش آشپزخانه با نوارهای LED، چند سوال از خود بپرسید، به شما کمک می‌کند تا در زمان و هزینه خود کارآمدتر باشید. از چه قسمتی از آشپزخانه بیشتر استفاده می‌کنم و برای چه کاری؟

نورپردازی مد روز 2023 برای آشپزخانه

• لامپ‌های کره‌‌ای شیشه‌ای و چراغ‌های آویز گلوب.

• چراغ‌های LED با طراحی مینیمالیستی.

• ترکیبی متنوع از نور ال ای دی تعبیه شده در کابینت آشپزخانه و یک لوستر زیبا در بالای میز ناهارخوری

تکنولوژی LED

دلیل اصلی بازگشت روشنایی ال ‌ای دی بلان به مد، این است که مزایای جالب بسیاری ارائه می‌دهد: بهره‌وری انرژی و صرفه‌جویی بیشتر. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود شدت و رنگ نور را بدون مشکل انتخاب کنید.

ترندهای نورپردازی سقفی 2023

برخی از انواع ترندهای نورپردازی سقف 2023 که می‌توانید هنگام نورپردازی و دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید عبارتند از:

·        چراغ سقفی

این لامپ‌ها هم تراز با سقف نصب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به صورت روکار یا فرورفته انجام داد. ما می‌توانیم چراغ‌های سقفی گرد، مربع یا کشیده و نور گرم یا نور سرد را پیدا کنیم.

·         لامپ‌های معلق

لامپ‌های آویزان یا معلق نسبتاً ساده‌تر از لوسترها هستند و نور کمتری دارند. معمولاً در محیط‌های کوچک‌تر برای متمرکز کردن نور مستقیماً به یک مکان خاص، مانند روی میز یا جایی که نیاز به نور خاص خود دارد، استفاده می‌شوند

·        لامپ‌های توکار

آنها منابع روشنایی هستند که برای ایجاد جلوه خاصی در مناطق مشخص مانند فضاهای کاری یا اتاق نشیمن استفاده می‌شوند. روی میز ناهارخوری، در قسمت کار آشپزخانه و هر فضای دیگری از این نوع که برای انجام فعالیت‌، نیاز به نور کانونی خوبی دارد.

·         نورهای پایین یا داون لایت‌ها

این نوع لامپ‌های سقفی از نورافکن‌های فرورفته در جهت پایین تشکیل شده‌اند که مستقیماً و به سمت پایین افقی روشن می‌شوند تا نور خود را در یک نقطه متمرکز کنند و از پخش شدن نور در بقیه اتاق جلوگیری کنند.

ترندهای رنگ

اگر طراحی داخلی شما نیاز به نصب نورپردازی رنگارنگ دارد، بهتر است با رعایت ترند دکوراسیون اتاق نشیمن سال 2023 انتخاب خود را انجام دهید. اگر رنگ‌های پررنگ اصلاً مورد توجه شما نیستند، در حالت ایده‌آل به سراغ سایه‌های طبیعی و رنگ‌های خنثی بروید که برای ایجاد یک محیط متعادل، شیک و جاودانه مناسب هستند. به عنوان مثال، گزاره‌های زیر را در نظر بگیرید:

• مشکی، بژ، سفید و خاکستری: برای یک دکور ساده و کاربردی.

• قهوه‌ای، سبز، آبی کم رنگ و زرد خردلی: برای ظاهری طبیعی و هماهنگ.

• سبز سلطنتی، آبی سرمه‌ای و صورتی پودری: برای افزودن جسارت و تبدیل نورپردازی به نقطه کانونی.

روشنایی انسان محور

روشنایی انسان محور روندی است که با انتشار مطالعات بیشتر در مورد اثرات نور بر سلامت و رفاه انسان، در حال افزایش است . ما می‌بینیم که بسیاری از خانه‌ها و کسب و کارها به سمت استفاده از نورپردازی که می‌تواند به بهره‌وری ما در طول روز کمک کند، حرکت می‌کنند و همین نورها، در شب برای کمک به خواب ما روشن می‌شوند.

نورپردازی با فناوری پیشرفته

روند روشنایی در چند سال گذشته هوشمندتر شده است. نورپردازی هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد تا با محیط زیست سازگارتر باشند و در عین حال از راحتی آن لذت ببرند. استفاده از نورپردازی هوشمند همراه با نور مناسب نیز یکی از ایده‌های نورپردازی اتاق خواب کوچک است.

لامپ‌های هوشمند محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که زمان روشن شدن یک لامپ یا حتی میزان روشنایی لامپ را کنترل کنید. شما می‌توانید نور روشنی داشته باشید تا به بهره‌وری کار کمک کند، اما آن را به درخشش گرم‌تری برای عصر کاهش دهید. همچنین یک راه عالی برای نظارت بر مصرف برق است. اپلیکیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که چراغ‌ها را در زمان مشخصی به‌طور خودکار روشن و خاموش کنید. این ویژگی‌ها به معنای صرفه‌جویی در انرژی هستند، که به کاهش قبض برق شما کمک می‌کنند!

سبک صنعتی در محیطی معاصر

سبک صنعتی روشنایی همچنان از علاقه زیادی هم برای توسعه مسکن برای دکور رستوران‌ها و هم فضاهای حرفه‌ای برخوردار است. علاوه بر در نظر گرفتن فلزات نمادین (برنج، فولاد و مس)، هنوز هم مهم است که در مورد طرح رنگی مناسب که شامل سفید، سیاه و خاکستری است فکر کنید. رنگ مشکی نیز به نوبه خود نقش تعیین کننده‌ای در این مسیر ایفا خواهد کرد زیرا اجازه می‌دهد تضادها متعادل شوند.

عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved