افزایش فروش با نورپردازی جذاب

افزایش فروش با نورپردازی جذاب


هنگامی که افراد و مشتریان در حال قدم زدن در یک پاساژ با تعداد زیادی بوتیک لباس فروشی هستند که همگی رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند، جلب توجه مشتریان کار سختی خواهد بود. بنابراین برای اینکه بتوانیم نظر مشتریان را به مغازه و بوتیک خود جلب کنیم، باید با داشتن دکوراسیون و نورپردازی جذاب خودمان را از سایر مغازه‌ها متمایز کنیم.



امروزه با توجه به درک اهمیت دکوراسیون و روشنایی در جذب مشتریان، بسیاری از بوتیک‌های لباس‌فروشی درتلاش هستند تا دکوراسیونی جذاب و روشنایی‌ای مناسب و گیرا در مغازه خود ایجاد کنند. می‌توان گفت ازجمله عوامل مهمی که باعث جلب توجه مشتریان به مغازه ما دربرخورد اول می‌شوند، یکی نورپردازی و دیگری دکوراسیون و چیدمان آن است.



علت اهمیت نورپردازی برای بوتیک لباس‌فروشی چیست؟



با توجه به اهمیت و تاثیر لباس بر ظاهر، مشتریان معمولا دقت زیادی در خرید لباس بخرج می‌دهند و همه ابعاد آن را از جمله دوخت، بافت پارچه و رنگ آن را بررسی می‌کنند. یکی از عواملی که به مشتریان کمک می‌کند تا لباس مدنظر را بهتر بررسی کرده و راحت‌تر انتخاب کنند، روشنایی و نوری است که در فضای مغازه لباس‌فروشی ما وجود دارد.



درصورتیکه شاخص نمود رنگ نور مناسب باشد و روشنایی به اندازه کافی و با کیفیت بالایی در بوتیک وجود داشته باشد، رنگ لباس‌ها واقعی‌تر و بافت، دوخت و کیفیت آن، بهتر نمایان شده و درنتیجه مشتریان ما انتخاب بهتری خواهند داشت.



نورپردازی مناسب برای مغازه‌های لباس فروشی



توصیه می‌شود برای بوتیک لباس فروشی از نورپردازی عمومی و تاکیدی که در مقاله نورپردازی در ساختمان‌های مدرن درباره آن‌ها صحبت کردیم، درکنارهم استفاده کنیم. به کمک روشنایی عمومی، نور و روشنایی کلی مغازه تامین می‌شود و با استفاده از روشنایی تاکیدی، می‌توانیم توجه مشتری را به بخش خاصی از بوتیک جلب کنیم.



برای تامین روشنایی عمومی در مغازه لباس فروشی می‌توان از پنل‌های ال‌ای‌دی شرکت «بلان» استفاده کرد و برای نورپردازی تاکیدی نیز چراغ‌های پاورلایت و دان‌لایت «بلان» گزینه‌های مناسبی هستند. علاوه براین با استفاده از استریپ‌لایت «بلان» می‌توانید نورپردازی‌های خلاقانه‌ای در سقف، اطراف و زیر قفسه‌های لباس ایجاد کنید.



علاوه بر سبک نورپردازی، نوع تجهیزاتی که در لباس‌فروشی مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت زیادی برخوردارند.


استفاده از چراغ‌هایی با شارنوری مناسب، شاخص نمود رنگ و وضوح بالا، قابل تنظیم بودن، پخش نور یکنواخت، مصرف انرژی پایین و دوام زیاد در داشتن نورپردازی مناسب موثراست.



می‌توان گفت که چراغ‌های LED ازمیان سایر انواع چراغ‌های موجود در بازار برای نورپردازی و تامین روشنایی مغازه‌های لباس‌فروشی انتخاب بهتری هستند. طبق تحقیقی که انجام شده‌است، در مغازه‌هایی که از لامپ LED استفاده کرده‌اند، نسبت به مغازه‌هایی که در آن‌ها لامپ فلورسنت بکار برده شده‌، میزان فروش 2درصد افزایش داشته‌است.



این نوع از چراغ‌ها، نور را بطور یکنواخت پخش می‌کنند و باعث اذیت شدن چشم مشتریان نمی‌شوند، نوری که ساطع می‌کنند از کیفیت بالایی برخوردار است و شاخص نمود رنگ مناسب آن‌ها باعث می‌شود تا رنگ لباس‌ها واقعی به چشم بیایند. علاوه براین لامپ‌های ‌LED مصرف انرژی کمی دارند و همین مساله باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مغازه شما می‌شود.



شرکت تجهیزات روشنایی«بلان» بطور تخصصی به تولید چراغ‌های ال‌ای‌دی در انواع مختلف می‌پردازد. این چراغ‌ها توسط متخصصین فرانسوی طراحی شده‌اند و برای استفاده در محیط‌های مختلف همچون مراکز تجاری، مغازه‌هاو.... مناسب هستند. باتوجه به تنوع زیادی که محصولات روشنایی«بلان» دارند، برای اجرای تکنیک‌های متفاوت نورپردازی در مغازه‌های لباس‌فروشی قابل استفاده هستند.



ویترین مغازه، قلابی برای جذب مشتریان



ویترین مغازه، اولین برخورد مشتری با بوتیک ما است و درواقع یک ابزار تبلیغاتی برای تشویق و هدایت مشتریان به مغازه لبا‌س‌فروشی ما محسوب می‌شود. برای داشتن یک ویترین جذاب و منحصربفرد توجه به چند نکته می‌تواند به ما کمک کند:


• موقعیت قرارگیری ویترین: اینکه ویترین مغازه ما در داخل مرکز خرید قرار دارد یا کنار خیابان، در نورپردازی آن موثراست. درصورتیکه مغازه ما برخیابان است و در اطراف آن نیز مغازه‌های دیگر وجود دارند، روشنایی آن‌ها نیز بر نورپردازی فروشگاه ما اثرگذار است و دراین صورت باید طراحی نورپردازی و روشنایی ویترین مغازه ما به گونه‌ای هوشمندانه انجام شود که از سایر مغازه‌های اطراف متمایز باشد و بتواند توجه مشتریان را جلب کند.


همچنین درصورتیکه مغازه ما در محیط بیرون و در معرض نور طبیعی آفتاب قرار دارد، استفاده از تجهیزات روشنایی ال‌ای‌دی که قابلیت کم وزیاد شدن را دارند باعث می‌شود بتوانیم از نور طبیعی نیز استفاده کنیم. اما مغازه‌هایی که در داخل پاساژ قراردارند باید بطور مداوم از نور مصنوعی استفاده کنند.



• سایز و ابعاد ویترین: سایز ویترین نیز یکی از فاکتورهایی است که مواردی همچون تجهیزات روشنایی، شارنوری و تکنیک نورپردازی مورداستفاده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بطورمثال درصورتیکه ابعاد ویترین بزرگ‌تر باشد از تجهیزات روشنایی متنوع‌تری می‌توان استفاده کرد و یا درصورتیکه ویترین کوچک باشد، نباید از روشنایی زیاد و شدید برای ویترین استفاده کنیم.


چطور طول عمر لامپ‌های ال‌ای‌دی را بالا ببریم؟


• توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها و اصول تبلیغات: نور با رنگ‌های مختلف تاثیرات متفاوتی بر مشتریان می‌گذارد. بطور مثال نور قرمز می‌تواند باعث ایجاد هیجان در افراد و تحریک آن‌ها به خرید شود. بنابراین رنگ تجهیزات روشنایی که برای ویترین بوتیک لباس‌فروشی استفاده می‎شود نیز باید بادقت انتخاب شود.


• تکنیک نورپردازی: برای تامین روشنایی ویترین نیازی نیست که تنها از یک نوع تجهیزات روشنایی استفاده کنیم. تنوع در چراغ‌هایی که در ویترین بکار می‌بریم باعث می‌شود نورپردازی خلاقانه‌تر و متمایزتری را ایجادکنیم. استفاده از نورپردازی تاکیدی یا نقطه‌ای در ویترین به کمک چراغ پاورلایت «بلان»، جلوه جذابی به ویترین می‌بخشد.


عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved