بسته بندی سبز، راهی برای حفظ کره زمین مان
نجات کره زمین
بسته بندی سبز، راهی برای حفظ کره زمین مان
شاید یکی از جدی‌ترین بحران‌های زیست محیطی در سالیان اخیر را بتوان مصرف پلاستیک دانست؛ سالانه در جهان 320میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود و همین موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان، به فکر راهکارهای تازه باشند.

امروزه حیات کره زمین و سلامت محیط زیست بسیار در خطر است و در تمام کشورهای جهان با بحران زیستی روبه رو هستیم. یکی از عوامل مهم در آلودگی محیط زیست زباله‌های پلاستیکی تولیده شده هستند. براساس آمار، 91 درصد از این زباله‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت‌اند و در نتیجه سلامت کره زمین را بطور جدی تهدید می‌کنند.
بخش زیادی از این زباله‎‌های پلاستیکی مربوط به بسته‌بندی محصولات و کالاهای تولید شده است. این بسته‌بندی‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت بوده و تجزیه هر کدام از این پلاستیک‌ها حدود 400 سال طول می‌کشد. در نتیجه در هر بار خرید که از بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنیم اثری منفی از خود بر کره زمین و محیط زیست برجای می‌گذاریم.
شکل‌گیری شیوه‌ای جدید در بسته‌بندی محصولات
آگاهی نسبت به این حقیقت که بدون محیط زیستی سالم، امکان زندگی مناسب در این جهان را نداریم باعث شده است که برخی صنایع و تولیدکننده‌ها به دنبال راه‌هایی باشند تا به نوبه خود سهمی در حفاظت از محیط زیست داشته باشند. در این راستا روش«بسته بندی سبز یا پایدار» که روشی کارساز در کاهش زباله‌های پلاستیکی و حفظ محیط زیست است؛ مطرح شد.
در روش بسته بندی پایدار از موادی استفاده می‌شود که مصرف انرژی بسیار کم و اثرگذاری ناچیزی بر محیط زیست دارند.
استفاده از روش بسته بندی سبز به طرق مختلف باعث کاهش اثرات جبران ناپذیر پلاستیک بر محیط زیست می‌شود؛ ازجمله:
• بسته بندی های پایدار میزان کربن کمتری تولید می‌کنند.
در چرخه عمر هر محصولی که شامل استخراج مواد اولیه، تولید، حمل و نقل، استفاده و پایان چرخه هست مقداری کربن تولید و آزاد می‌شود. اما در چرخه عمر تولید بسته‌بندی‌های پایدار میزان تولید کربن به میزان قابل توجهی کاهش میابد.
• کاهش چشمگیر مصرف انرژی در فرایند تولید بسته‌بندی‌های پایدار.
بسته‌بندی‌های سبز نه تنها زیست تخریب پذیر بوده و به آسانی تجزیه می‌شوند، بلکه در فرایند تولید میزان انرژی بسیار کمتری نسبت به بسته‌بندی‌های پلاستیکی مصرف می‌کنند و همین مساله خود عاملی در کاهش اثرات زیست محیطی بسته بندی سبز است.

در نتیجه‌ی فواید و اثرات مثبت زیادی که بسته‌بندی پایدار بر حفاظت از سلامت محیط زیست دارد، برخی از صنایع و شرکت‌های تولید کننده در جهت مسئولیتی که در قبال محیط زیست دارند به استفاده از این نوع بسته‌بندی‌ها روی آورده‌اند.
گام‌های سبز شرکت «بلان» برای حفظ محیط زیست
شرکت بلان نیز با توجه به استاندارهای فرانسه به محیط زیست اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و با هدف کاهش مصرف پلاستیک، از روش بسته‌بندی پایدار که متناسب با حفاظت از محیط زیست است استفاده می‌کند و در بسته‌بندی محصولات خود مواد قابل بازیافت مانند مقوا را بکار می‌برد. شرکت بلان یک گام هم فراتر رفته و در تمام بسته‌بندی‌های خود از مقوای بازیافت شده استفاده میکند.
البته علاوه بر مسئولیتی که مراکز تولیدی نسبت به اتخاذ روش‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست میرساند دارند، مصرف‌کنندگان نیز در این مسیر نقش مهمی ایفا می‌کنند و با عدم استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی و حمایت از تولیدکنندگانی که دغدغه‌ی حفاظت از سلامت محیط زیست را دارند، در مسیر حفظ کره خاکیمان سهیم خواهند شد.
عضویت در خبرنامه
آدرس شرکت
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمال الدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
021  88  21  17  38
©2024 BLANC, All Right Reserved